Hoe beïnvloed je de competitieve bezoeker?

Hoe beïnvloed je de competitieve bezoeker?

Als vervolg op de blogpost over de methodische, spontane en humanistische bezoeker wordt de serie voort gezet over de competitieve bezoeker. De competitieve bezoeker is een snelle bezoeker die zich baseert op basis van feiten. Dit type vraagt zich af wat de waarde voor hem of haar is. Ze moeten snel het voordeel kunnen vinden. Een competitieve bezoeker wil de pagina snel kunnen scannen. Korte feitelijke informatie is waar dit type naar op zoek is.
De competitieve bezoeker heeft een echte winnaars mentaliteit. Effectiviteit is zeer belangrijk. Het helpt als je direct bewijs laat zien in de vorm van logo’s of awards. Zet daarom altijd dat soort logo’s prominent op je website, niet alleen op de homepage maar in alle stappen van de funnel. Naast logo’s vinden competitieve bezoekers de mening van een expert erg belangrijk. Als een expert het zegt zal het wel goed zijn.

hotjar-online-beinvoeden

Hotjar is een nieuwe speler op het gebied van het analyseren van het gedrag van bezoekers op een website. Hotjar is een veel belovende tool voor gebruikersfeedback. Op hun eigen website tonen ze veel reviews van gebruikers. Naast de reviews van gebruikers tonen ze ook de mening van enkele experts. Voldoende informatie voor de competitieve bezoeker om tot actie over te gaan. De drempel is laag want je kan de tool gratis uitproberen. Er is geen enkel risico om het uit te proberen.

Martin van Kranenburg
Geschreven door: Martin van Kranenburg