Hoe beïnvloed je de humanistische bezoeker?

Hoe beïnvloed je de humanistische bezoeker?

Als vervolg op de blogpost over de methodische en spontane bezoeker wordt de serie voort gezet over de humanistische bezoeker. De humanistische bezoeker is iemand die langzaam beslist, veelal op basis van emotie. De humanist is zeer gevoelig voor wat anderen vinden. De humanist vindt het ook belangrijk om te weten hoeveel mensen er al gebruik van maken. Deze type bezoekers willen ook weten wie er achter een bedrijf zit waar ze iets van afnemen. Het zijn dan vooral de humanistische bezoekers die de “over ons” pagina van een bedrijf bezoeken om te kijken of ze een klik hebben met de mensen achter het bedrijf.

En dan, als je dan een foto van het pand op deze pagina zet en wat bakstenen tekst, dan haakt de humanistische bezoeker behoorlijk af. Weg conversie. Het moraal van deze blogpost is dat je nog eens kritisch kijkt naar de “over ons” pagina. Heb je goed nagedacht over hoe je de humanistische bezoeker een goed gevoel geeft? Ter inspiratie, deze ‘story’ pagina van Kittie’s Cakes vertelt het verhaal (de why) van het bedrijf. Veel organisaties hebben hun bestaansrecht te danken aan een goed verhaal waarmee het bedrijf ooit is gestart, dat biedt een mooi aanknopingspunt voor de ‘over’ pagina.

 

sympathie-online-beinvloeden

Martin van Kranenburg
Geschreven door: Martin van Kranenburg