Hoe beïnvloed je de methodische bezoeker?

Hoe beïnvloed je de methodische bezoeker?

De methodische bezoeker is een langzame beslisser op basis van feiten. Een methodische bezoeker neemt echt de tijd om een besluit te nemen. Hij is dol op details, lijstjes en wil precies weten hoe het werkt. Het liefst wil hij dat jij hem er stap voor stap doorheen kan leiden.

De methodische bezoeker is op zoek naar bewijs en garanties over wat er beweert wordt. Hij controleert alles tot in de puntjes. Hij zal de productspecificaties zeker doorlezen en bij voorkeur ook de leveringsvoorwaarden. De methodische bezoeker zal er alles aan doen om uiteindelijk een weloverwegen keuze te nemen. De (hoofd)vragen van de methodische bezoeker zijn; hoe werkt dit allemaal? hoe kan jouw oplossing mijn probleem oplossen?

Cialdini en de methodische bezoeker
De methodische bezoeker is gevoelig voor autoriteit en social proof. Zaken doen draait om vertrouwen. Logo’s scheppen vertrouwen en hiermee kan je de methodische bezoeker onbewust beïnvloeden. De methodische bezoeker wordt bij Coolblue op zijn wenken bedient. Het thuiswinkel logo is goed zichtbaar maar ook de sociale bevestiging met meer dan 250.090 facebook likes en een klantenbeoordeling van een 9.1. Ook erg goed is dat ze voor de methodische bezoeker een linkverwijzing opnemen naar de actuele score. De methodische bezoeker zal hier zeker op klikken om te controleren of de score ook daadwerkelijk klopt.

Coolblue-online-beinvloeden

Martin van Kranenburg
Geschreven door: Martin van Kranenburg