Sympathie | Win een aapje van Dan Digs

Sympathie | Win een aapje van Dan Digs

Er is veel geschreven over conversie optimalisatie voor de inschrijving op nieuwsbrieven. Verliestaal is de bekendste manier om conversie te verhogen, waarna je op iedere website ‘mis dit nieuws niet’ ziet verschijnen. Een goede manier overigens, die slim inspeelt op schaarste als beïnvloedingsprincipe.

Muziekblog dandigs.com, opgericht en onderhouden door Dan Digs, pakt het anders aan. De website heeft in de hoofdnavigatie het item ‘win a monkey’ opgenomen. Niet extreem opvallend ontworpen, maar inhoudelijk steekt dit item af bij de rest. Vooral de nieuwsgierige bezoeker wordt hierdoor uitgedaagd en klikken door. Eenmaal op de volgende pagina krijg je de melding dat de aapjes op zijn, dat is een tegenvaller… Maar! Het alternatief is jezelf inschrijven voor de nieuwsbrief, waar je gratis muziek en andere extra’s mee in je mailbox ontvangt.

Door deze vorm van sympathie opwekken worden bezoekers op een leuke manier overtuigd, in dit geval voor de inschrijving op een nieuwsbrief. Hoogstwaarschijnlijk vooral de competitieve en spontane bezoeker zijn hier gevoelig voor. En onbewust speelt deze aanpak óók in op schaarste, want misschien komen de aapjes toch nog een keer op voorraad en kun je er alsnog een winnen.

Dan-digs-online-beinvloeden

Win a monkey!

monkey-online-beinvloeden

Helaas, geen aapjes. Maar nu je er toch bent kun je je net zo goed even inschrijven voor de nieuwsbrief.

Geschreven door: Laurens Boex